Ariana dla WS | Blogger | X X

środa, 19 maja 2021

J.K. Rowling, Jack Thorne i inni "Harry Potter i Przeklęte Dziecko"


 Na tym właśnie polega przyjaźń, prawda? Nie wiesz, czego potrzebuje twój przyjaciel, wiesz tylko, że potrzebuje.

Tytuł: Harry Potter i Przeklęte Dziecko

Autor: J.K. Rowling, Jack Thorne i inni

Cykl: Harry Potter

Ci, których kochamy, nigdy tak naprawdę nas nie puszczają, Harry. Pewnych spraw śmierć nie dotyka. Farby... wspomnienia... i miłości.

Opis: Harry Potter nigdy nie miał łatwego życia, a tym bardziej teraz, gdy jest przepracowanym urzędnikiem Ministerstwa Magii, mężem oraz ojcem trójki dzieci w wieku szkolnym. Podczas gdy Harry zmaga się z natrętnie powracającymi widmami przeszłości, jego najmłodszy syn Albus musi zmierzyć się z rodzinnym dziedzictwem, które nigdy nie było jego własnym wyborem. Gdy przyszłość zaczyna złowróżbnie przypominać przeszłość, ojciec i syn muszą stawić czoło niewygodnej prawdzie: że ciemność nadchodzi czasem z zupełnie niespodziewanej strony.

Nie da się uchronić młodych ludzi przed krzywdą. Cierpienie musi przyjść i przyjdzie.

Opinia: Jako, że jakieś dwa lata dopiero (tak dość późno) zaczęłam czytać powieść Harrego Pottera i od pierwszej części się zakochałam w tym cyklu, dlatego też musiałam sięgnąć i po tą część. Ostatnią tom dość często odkładałam na później, gdyż nie zadowalała mnie tym, jak jest ona napisana, ale w końcu po nią sięgnęłam. Czysta ciekawość co dalej się wydarzy w życiu Harrego Pottera.

Szczerze mówiąc, miałam duże oczekiwania co do tej 8 części, ale trochę się na niej zawiodłam. Największym minusem jest zdecydowanie forma scenariusza, która osłabiła mocno moją ocenę. Myślę, że po prostu nie jestem przyzwyczajona do tej formy książki i dlatego tak jest. Zdecydowanie narrator, by się tutaj przydał by wyjaśnić emocje bohaterów i pozwalając zrozumieć działania ich. Uważam, że niektóre kwestie były niepotrzebne i mało istotne. Gdyby sama Rowling to pisała, może byłaby lepsza.

Co do plusów książki myślę, że fabuła i pomysł jest na poziomie, bo zaciekawia czytelnia i chce się ją czytać dalej, bo chce wiedzieć, co się będzie dziać dalej. Chodź niektóre poczynania Albusa i jego najlepszego przyjaciela były bezmyślne i chciało się tylko zamknąć książkę i do niej nie wracać, ale i tak ciekawość w moim przypadku zwyciężała. Drugim plusem jest to, że strasznie szybko się ją czyta.

Podsumowując, uważam, że każdy fan Harrego Pottera powinien przeczytać tą książkę po prostu z czystej ciekawości. Fakt według mnie ma dużo minusów, ale pewnie przez fakt, że jest pisana w formie scenariusza. Myślę, że i tak fajnie byłoby, jeśli ta część również doczekała się ekranizacji, choć nie wiem, czy jest na co liczyć.

A wy jako fani czytaliście tę część?

Uważam, że będzie ekranizacja filmu?

A czy słyszeliście o tym, że seria Harrego Pottera ma się doczekać ekranizacji, ale jako serial? Kiedyś obiło mi się ta informacja o uszy i nie wiem, w jakim stopni jest to prawda, może wy coś wiecie na ten temat.

Prawda to cudowna i straszliwa rzecz, więc trzeba się z nią obchodzić ostrożnie.

2 komentarze:

  1. Zostało to potwierdzone przez studio, ale nie określili, czy to będzie reboot Haryry'ego Pottera, czy serial będzie opowiadał o Hunctwotach, czy też skupi się na dzieciach Pottera. Dzisiaj HBO Max oficjalnie ogłosił, że rozpoczyna się era HP w TV. Z okazji 20 rocznicy premiery pierwszej części filmu ma powstać Quiz Show i odcinek specjalny wzorowany na The Friends Reunion.

    OdpowiedzUsuń