Ariana dla WS | Blogger | X X

poniedziałek, 11 czerwca 2018

"Harry Potter i Kamień Filozoficzny" Joanne Kathleen Rowling



(...) ludzie mają wrodzony talent do wybierania właśnie tego, co dla nich najgorsze

Tytuł: Harry Potter i Kamień Filozoficzny 
Autor: Joanne Kathleen Rowling
Cykl: Harry Potter

Opis: Harry Potter, sierota i podrzutek, od niemowlęcia wychowywany był przez ciotkę i wuja, którzy traktowali go jak piąte koło u wozu. Pochodzenie chłopca owiane jest tajemnicą; jedyną pamiątką Harry`ego z przeszłości jest zagadkowa blizna na czole. Skąd jednak biorą się niesamowite zjawiska, które towarzyszą nieświadomemu niczego Potterowi? Wszystko zmienia się w dniu jedenastych urodzin chłopca, kiedy dowiaduje się o istnieniu świata, o którym nie miał dotąd pojęcia.

Trzeba być bardzo dzielnym, by stawić czoło wrogom, ale tyle samo męstwa wymaga wierność przyjaciołom.

Opinia: Chyba wszyscy na świecie znają tą książkę, którą jest Harry Potter, jedni ją kochają i uwielbiają, a drudzy maja całkowitą negatywne odczucia co do niej tak jak i do filmu. Niestety, jestem z niewielu osób, która oglądała filmy, a nie czytała tej historii. Jednak w tym roku postanowiłam, że muszę przeczytać i zobaczyć dlaczego ludzie tak zachwycają się nią i tą całą magią jej.  Mogę już na wstępnie zaznaczyć, że nie zawiodłam się.
Każdy a może nie każdy zna fabułę, wiec tą część akapitu poświecę na takie małe wprowadzenie (jeżeli nie chcecie czytać przejdzie do kolejnego :)) Harry to młody chłopak, który jest wychowywany przez wujka i ciotkę. Traktują go jak śmiecia, wykorzystują do prac domowych, a ich syn Dudley znęca się nad nim psychicznie i fizycznie. Swój mały „pokoik” pod schodami, który można nazwać komórką jest jedynym miejscem, w którym najlepiej się czuje i nie dosięga go taki okrutny świat. Wmawiają mu, że jego rodzice zginęli w wypadku samochodowym, od którego ma małą bliznę na czole. Niestety, albo i stety w dniu jedenastych urodzin dowiaduje się całej prawdy. Jest z rodzinny czarowników, a mu przysługuje uczenie się w Hogwardzie – szkoła magii.  Gdy tam trafia wszystko się jednak komplikuje, bo w nowym świecie Harry jest sławny – znany jako bohater, pogromca Sam-Wiesz-Kogo, mrocznego czarnoksiężnika, który prawdopodobnie... chce powrócić.
Cała otoczka Gryffindoru jak i samego Hogwardu jest dość ciekawa. Harry jest osobą przyjazną, z głową na karku chodź czasami zbyt porywczy i dość ciekawy świata,  Ron jest zabawny i oddanym przyjacielem, a Hermiona mądrą i uroczą dziewczynką, która nie da sobie pomiatać. Uważam, że główni bohaterowie są świetnie dobrani dopełniając całość.
Co mogę powiedzieć o całej fabule? Uważam, że całość czytało mi się szybko i przyjemnie co, w niektórych książkach brakuje. Jest dużo śmiechu jak i nie dowierzania w niektórych momentach. Akcja toczy się w miarę szybko, ale również uważam, że niektóre rozdziały były dość długie i męczące.
Autorka świetnie spisała się z tą częścią gdyż powoli wprowadziła nas do świata czarodziejów i magii. Mogę również powiedzieć, że jestem zachwycona w jaki sposób właśnie piszczę jest zupełnie inny niż od tego co czytałam do tej pory. Mam nadzieje, że wiecie co mam na myśli, bo naprawdę nie wiem jak inaczej mogłabym to napisać.
Po przeczytaniu pierwszego tomu mam stwierdzam, że mam duży sentyment do tego. Ludzie, którzy mówili mi przeczytaj to i się nie zawiedziesz mówili szczerą prawdę. Nie zawiodłam się. Niestety niektórzy ludzie mają inne gusty, wiec czy mogę ją polecić? Moja odpowiedz brzmi, że tak mogę ja z całym serduszkiem polecić mimo, że to jest książka jak niektórzy stwierdzą dla dzieci. Myślę, że jeśli jeszcze jej nie czytaliście tak jak ja do tej pory możecie śmiało po nią sięgnąć, ale tak jak wspomniałam wyżej, każdy ma swój gust co do takich fabuł wiec to od was będzie zależeć sięgniecie po nią. 


To, co się wydarzyło w podziemiach jest ścisłą tajemnicą, więc, oczywiście, wie o tym cała szkoła. Przypuszczam, że to twoi przyjaciele, panowie Fred i George Weasleyowie są odpowiedzialni za próbę przysłania ci tutaj sedesu.

17 komentarzy:

  1. Chyba muszę w końcu przeczytać coś z Harry'm, bo mam wrażenie, że wszyscy czytali tylko nie ja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo właśnie odczuwałam, że tylko ja tego nie czytałam, wiec dlatego skusiłam się na przeczytanie pierwszej części i szczerze nie zawiodłam się. Dlatego tobie życzę również chęci do przeczytania :D

      Usuń
  2. Ja do niedawna miałam przeczytane tylko część książek z serii o HP i to nie po kolei. Ale ostatnio w końcu się zebrałam i całą serię mam za sobą. Co prawda wolę filmy (chociaż zazwyczaj mam na odwrót, HP jest wyjątkiem), ale książki też były no...magiczne :D
    xoxo
    L. (https://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham <3 Aż mam ochotę sobie odświeżyć i całkiem prawdopodobne, że tak właśnie zrobię na wakacje! :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam nigdy żadnej części HP, mało tego żadnego filmu nie obejrzałam w całości :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem ci w tajemnicy, że ja również żadnego filmu do końca nie obejrzałam, dlatego teraz po każdej przeczytanej części zabieram się do oglądania i porównuje co było w książę a czego nie ma w filmie xD Również polecam tak zrobić :D

      Usuń
  5. Mam zamiar zamówić cały pakiet książek o HP :) właśnie w tych wydaniach, jak się uda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te wydania są bardzo urocze i strasznie mi się podobają lepsze od starszych przynajmniej dla mnie. Polecam z melina są właśnie w takiej wersij :)

      Usuń
  6. Bardzo podobają mi się te nowe wydania harrego. Ja najpierw przeczytałam resztę części a na końcu sięgnęłam po pierwszą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo ciekawa dlaczego, akurat tak?

      Usuń
    2. kamienia filozoficznego nie było w bibliotece (ktoś wypożyczył i do tej pory nie oddał ;))

      Usuń
  7. Potter jak dla mnie tylko wersja filmowa. Do książek nie mogę się przełamać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam w gimnazjum ale nie oszalałam ale przyznam, że okładka ładna ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka mojej podstawówki. Nigdy nie przeczytałam drugi raz serii, ale wracam do niektórych fragmentów.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  10. O tych książkach nie ma co pisać, to jest po prostu majstersztyk. Wydaję mi się, że tak właśnie to od Harrego wciągnęłam się w te fantastyczne światy :)
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/06/pocaunek-cesarza-sylwia-bachleda.html

    OdpowiedzUsuń
  11. takie blogi to z przyjemnością sie czyta :>

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę się ponownie zabrać za lekturę HP :D

    OdpowiedzUsuń